nedeľa 25. septembra 2016

Anna Todd: After - Puto

Anotácia: Život Tessy a Hardina je plný prekvapení. Ich vzťah je osudový, no každá prekážka, ktorá sa im postaví do cesty, otrasie základmi ich vzťahu aj Hardinovou nepreniknuteľnou maskou. Šokujúce pravdy o oboch rodinách, ktoré vyplávajú na povrch, nasvedčujú, že medzi oboma zaľúbencami nie je veľký rozdiel. Tessa už nie je milým, naivným a poslušným dievčaťom, ktorým bola, keď spoznala Hardina, práve tak ako on už nie je nemilosrdným, mrzutým chalanom, do ktorého sa bezhlavo zaľúbila. Tessa chápe nepokojné emócie, ktoré vrú v jeho duši, a ako jediná dokáže utíšiť jeho výbuchy. Hardin Tessu potrebuje. Čím viac pravdy o jeho minulosti však vychádza na svetlo, tým viac sa poddáva démonom svojej minulosti a Tessu aj ostatných blízkych od seba odháňa. Tessa sa už vzdáva nádeje, že ho dokáže zachrániť. Iba ak by obetovala samu seba. Stojí jej však láska za stratu identity? Tessa sa odmieta vzdať bez boja. Za koho však v skutočnosti bojuje? Za Hardina, alebo za seba?
Vydavateľ:IKAR
Edícia:YOLi
Séria:
Originál:  
After (4.diel zo 4)
After ever happy
Ostatné recenzie:
Anna Toddová: After- Bozk
Anna Toddová: After - Sľub
Anna Todd: After - Tajomstvo


Sklamaná, nadšená? Kto vie?
Poslednú časť som tak, ako aj veľa iných fanúšikov série očakávala s napätím. Anna Todd a jej séria si získala srdcia ľudí po celom svete. Či už si ju prečítali fanúšičky One Direction, alebo ľudia, ktorý na ňu natrafili a zlákal ich príbeh tak ako mňa. 
Na začiatku prvej časti ma celkom odrádzal fakt, že je to fanfiction, ktorá bola písaná na wattpade, ale nakoniec som rada, že som prekusla svoje predsudky. 
Anna Todd píše pútavo a z komplikovaného vzťahu dvoch ľudí spravila príbeh, ktorý človeka pohltí. Každá kniha v tejto séria ponúka niečo iné a odkrýva nové stránky postáv. 
Predchádzajúca časť mala vyše 800 strán a finálny diel sa zmestil na skoro 500. Musím priznať, že ak by ale bola kniha dlhšia, asi by si nevedela udržať pozornosť. Niektoré scény boli zdĺhavé a niektoré kapitoli boli zapratané vnútornými monológmi, ktoré dej nikam neposúvali. 
"Skutočnosť je však taká, že muži nie sú hrdinovia z kníh, nemenia sa z večera do rána. V reálnom svete nerobia to, čo je správne. Ja nie som Darcy a ona nie je Elizabeth. "
Tessa s Hardinom to nikdy nemali ľahké. Autorka ich vystavila krízam a problémom, ktoré musí riešiť len máloktorý pár. V tejto časti sa ich osudy konečne uzavrú aj keď na povrch vyplývajú nové odhalenia a tajomstvá. Aj po troch napínavých dieloch nás autorka má čím prekvapiť. Nápady jej jednoznačne nedochádzajú a keď sa to skombinuje s jej pútavým písaním, ktoré vás vtiahne do príbehu tak je to super zážitok.

Postavy sa charakterovo veľmi zmenili, dospeli a dostali rozum (alebo aj nie). 
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt after ever happyTessu a Hardina spolu s ostatnými postavami som si obľúbila ale nelúčilo sa mi s nimi ťažko. Napriek tomu, že som sa vžívala do ich životov od prvej strany, dej poslednej knihy ma až tak nepohltil. skôr som bola stále v očakávaní konca namiesto toho, aby som si užívala príbeh. Bolo tam veľa faktorov, ktoré odpútavali moju pozornosť od podstatného  a celého deja. Trvalo mi prekvapivo dlho, kým som sa k finále dostala. Pripadalo mi to, akoby sa stále opakovali tie isté zápletky. Stále to bolo len dookola to isté - rozíďme sa, majme spolu sex a dajme sa dokopy - len s menšími obmenami. Ak by kniha mala viac ako 500 strán asi by ma unudila na smrť. 
Túto sériu považujem za jednoduché oddychové čítanie, ktoré vás zaujme a vy si ho obľúbite. Nesadne však každému - mne sa páčili predchádzajúce časti a s poslednou som mala menší - väčší problém. Niekomu zasa nesadne celá séria, predsa len sa väčšinou riešia len romantické problémy a Hardinove výčiny. Preto skvelým obzvláštnením boli rodiny obidvoch hlavných hrdinov. Nestačí komplikovaný vzťah - pridajme k tomu komplikované rodiny. Považujem to za dobré odpútanie od vzťahu, ktorý bol niekedy až príliš zložitý na čítanie a trápil môj mozog.
Kniha rieši problémy, ktoré zažívajú tínedžeri v ich živote a preto si ju aj veľa tínedžerov naozaj obľúbi a možno im aj pomôže.
"Dokázala ma napraviť: zlepila drobné úlomky mojej chorej duše a vytvorila z nich niečo nemožné, takmer príťažlivé. Urobila zo mňa niekoho, spravila zo mňa človeka. No s každou kvapkou lepidla, ktorú na mňa použila, stratila kvapku samej seba, a ja darebák som jej nemal čo ponúknuť."
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt after ever happyZ dlho očakávaného konca som bola z jednej strany sklamaná a na druhej strane som bola spokojná.


  • Zo sklamanej strany: Prišlo mi to náhle a uponáhlané. niektoré scény boli nedovysvetlené. Kvôli tomu, že ku koncu dej preskočil o 2 roky neskôr a potom znovu a znovu a znovu, vznikali hluché miesta v príbehu. Myslím, že boli vynechané aj niektoré veľmi podstatné veci, z ktorých som bola sklamaná.
  • Zo spokojnej stránky: Som neskutočne rada, že sa príbeh konečne uzavrel. Všetci čitatelia ocenia, že sa dozvieme ako vyzeral život postáv po rokoch. 
To ako skončí láska Tessy a Hardina si nechám pre seba. Nechajte sa prekvapiť - len toľko k tomu, že budete napätí a riadne prekvapení. 

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem Yoli a na knihu mrknite napríklad TU.

Knihe som sa rozhodla dať 3/5 hviezdičiek. Je mi smutno z tohto hodnotenia, pretože nádeje som mala naozaj vysoko po After: Tajomstvo. Napriek tomu, sa mi táto séria páčila a myslím, že jedného dňa si ju prečítam znovu. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára