utorok 24. mája 2016

Amanda Hocking: Dedička

O knihe: Keď mala Wendy Everlyová šesť rokov, jej matka sa ju pokúsila zabiť, lebo bola presvedčená, že je obluda. O jedenásť rokov Wendy zistí, že mama možno mala pravdu. Nie je tá, za koho sa považovala, a celý život sa jej rozpadá – a to všetko spôsobil Finn Holmes.

Finn je tajomný chlapec, ktorý ju ustavične sleduje. Po každom stretnutí s ním je Wendy vykoľajená, a nesúvisí to iba s jeho príťažlivosťou, ktorú si nechce pripustiť. Onedlho sa však Wendy dozvie pravdu o svojom pôvode: je podhodenec. Hneď po narodení ju vymenili za iné dieťa a Finn ju prišiel odviesť do jej skutočného domova – do kráľovstva Trylov hlboko v horách.
Wendy sa vyberie na cestu do čarovného sveta, o existencii ktorého ani netušila. Je krásny i desivý zároveň a Wendy sa preň musí vzdať starého života a vyrovnať sa s tým, čo ju čaká.




Obálka knihy sa veľmi vydarila. Je krásna. Tá kombinácia červenej a zelenej je úžasná a samotné dievča ktoré sedí na lúke je nádherné. :) 


Teraz k postavám. Našou hlavnou hrdinkou je Wendy. Už od začiatku budete vedieť že s ňou niečo nieje v poriadku čo vám povie už aj anotácia. :D Wendy som si zo začiatku veľmi neobľúbil. Prišla mi strašne namyslená a upištaná a fakt som jej mal plné zuby. Lenže keď sa príbeh začal trochu posúvať tak sa začalo posúvať aj jej správanie. Nehovorím že som si ju nejako moc obľúbil no mal som ju rád. Nechcel by som zažiť život ktorý ona prežila. Veď komu by sa páčilo keby vás chcela zabiť vlastná mama ktorá vlastne nakoniec ani vaša mama nieje ale vy si to myslíte. :D :D Asi tak k Wendy. Našej Trylke! :D 
Ďalej tu bol Finn. Finn bol tzv. stopár a mal za úlohu priviesť Wendy do Foreningu. Hrozný názov ale čo spravíte. :D Finn bol od začiatku super a zlepšoval to čo Wendy kazila. Finn už priviedol veľa Trylov do Foreningu. To stopári robia a niekedy to fakt nieje ľahké. Finna som mal asi z celého príbehu najradšej. :D 
Teraz je na rade Elora. Ach bože ako ja tú ženu nenávidím! Jedno kruté odhalenie :O Je to pravá matka Wendy. -_- Ak si myslíte že vás vaša ozajstná matka po 17 rokoch privíta s otvorenou náručou tak sa mýlite. Chovala sa k nej ako k nejakému majetku ktorý je už asi aj pripravený zasadnúť na trón. Bola to vážne hrozná žena. 
Bolo tu ešte viac postáv ale myslím že je zbytočné aby som písal o každej. Stačilo o tých ktoré bolo veľmi potrebné spomenúť. :D


Od knihy som čakal veľmi veľa. Už dlho som po nej pokukoval a naposledy som už neváhal a kúpil som si ju. Hneď som ju aj začal čítať. Moje nadšenie ešte stále neopadlo a kniha sa čítala veľmi dobre. Lenže potom prišla osudová 96 strana. Ak čakáte nejaký kúzelný svet kde budú ľudia pobehovať bosí v lesoch a užívať si krásny slobodný život ako som si myslel ja, tak sa mýlite. Oni sú vlastne skoro ako ľudia. Majú autá, školy celé jedno mestečko. Je to vlastne taká sekta ktorej ide prevažne o peniaze a moc. Povedzte mi prečo musela autorka takto pokaziť tak úžasný námet na knihu? Od tej 96 strany až po stranu 250 som čítal knihu asi týždeň čo som sa nevedel cez to prehrýzť. Bolo to neskutočne nudné. Koniec knihy sa mi ale veľmi páčil. Začalo to byť znova napínavé a akčné. Keby nebolo toho nudného stredu tak asi ani o veľa neprídem. :D 


Hodnotenie ktoré knihe dám bude zaslúžené. Knihe dávam 3 hviezdičky z 5. Nebolo to nič čo by ma strašne uchvátilo ale zasa to nebolo ani moc zlé. Takže priemerné hodnotenie. Ale určite si budem chcieť prečítať aj ďalší diel pretože tento skončil veľmi otvorene.

Mildo :))






2 komentáre:

  1. Táto séria patrí medzi moje obľúbené ale začína to byť napínavé až od 2. knihy.Ale koniec série bol fakt úžasný :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na dvojku sa teším aj napriek tomu že som bol z tejto jednotky trochu sklamaný. Diki že si mi aspoň trochu potvrdila že sa oplatí čítať pokračovanie. :)

      Odstrániť