sobota 10. decembra 2016

Josh Malerman - Naslepo

O knihe:
Vonku niečo je...
Je to desivé a vražedné. Nikto nevie, čo to je, ale ak sa na to človek len raz pozrie, neznáma sila ho prinúti k brutálnemu násiliu. Odkiaľ to prišlo? Ako to zahnať? Päť rokov po tom, ako sa to začalo, zostáva nažive len kde-tu hŕstka ľudí. Malorie a jejdve malé deti bývajú v opustenom dome pri rieke a ona sníva, že s nimi utečie na miesto, kde nájdu bezpečie. Ale toho úteku sa bojí: bude to tridsaťkilometrová plavba po rieke v člne so zaviazanými očami. Jediné zlé rozhodnutie môže zahubiť ju aj deti. A navyše ich niekto sleduje. Je to človek, zviera alebo monštrum? Malorie, obklopená tmou a známymi aj neznámymi zvukmi, sa vydáva na mučivú odyseu – do neznáma, do minulosti, do spomienok na ľudí, ktorí boli jej záchrancami.
Ohromujúci debutový román Josha Malermana zobrazuje svet, v akom by ste nechceli žiť, ale prečítate si o ňom so zatajeným dychom.


Po vážne dlhej dobe sa tu hlásim konečne s novou recenziou? Dôvod mojej neaktivity bola hlavne škola, čitateľská kríza a celkovo sa mi nič nechcelo. Ale táto kniha ma dostala z tej hnusnej krízy a poviem vám že to bolo fakt super!

 Obálka knihy sa fakt podarila. Keď sa na ňu pozriete tak je to celé také temné. Tie vtáky ktoré vyzerajú ako jej vlasy sú fakt super ale aj trošku creepy. :D


Postavy v knihe boli dosť čudné. Bolo ich tam vcelku dosť takže ak nejakú nespomeniem tak prepáčte. :D
 Naša hlavná postava Malorie bola... fajn. Nemôžem povedať že by som si ju nejak moc obľúbil ale mal som ju rád. Niekedy mi prišla trochu hnusná na deti ale malo to svoj dôvod. Ale niekedy to až moc preháňala. Ona bola ale z celého príbehu jediná o ktorej sme aspoň niečo viac vedeli.
Tom. Toho som mal z celej knihy najradšej ale škoda že autor viac neukázal jeho život pred tým všetkým čo sa stalo. Áno bolo pár kapitol aj s ním ale málo. :D
Felix bol taký nevýrazný. Taký že o ňom sme sa vôbec nič nedozvedeli. Akože v príbehu bol super ale málo.
Jules. S ním to je podobne ako s Felixom. Málo. Ale Jules mal aspoň pekného psíka ktorého tam bolo asi aj viac ako jeho. :D
Cheryl som mal rád. Ale prišla mi len tak do počtu.
Don. Tak toho som nemal rád už od začiatku. Hrozný človek to bol. Ale aj trošku scvoknutý už na konci. 
Olympia. Tak tú som mal tiež celkom rád. Ale ako to bolo už aj pri predošlých tak by som sa rád dozvedel aj niečo z jej života.

Príbeh bol naozaj dobrý. Autor prišiel s niečim originálnym a vyšlo mu to! Viem síce že apokalipsa nieje nič originálne ale druh alebo teda skôr ako ju autor využil bola fakt geniálna. To že ľudia musia žiť so šatkami na hlavách a už nikdy nevidieť svet vonku je pre mňa nepredstaviteľné.
Táto kniha hrala dosť na psychiku a to bolo na tom to úžasné. Kniha je považovaná za horor a fakt som sa pri niektorých scénach bál a behal mi mráz po chrbte.
Kniha je akoby písaná z dvoch nie že pohľadov ale skôr úsekov, časových období. Striedal sa tam pohľad Malorie ako sa plaví po rieke a druhé bolo to že to bolo ako keby od začiatku všetkého zlého. Neviem to takto moc vysvetliť, takže dúfam že som vás moc nedoplietol. :D
Kniha sa mi veľmi páčila a bol som rád že vytiahla z čitateľskej krízy ktorá bola hrozná.

Moje hodnotenie: 5/5

Čítali ste túto knihu? Napíšte mi do komentára ako sa vám páčila. Budem rád ak nájdem niekoho kto má túto knihu rovnako rád ako ja. :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára