streda 20. júla 2016

5 dní s letnými knihami | Romantika

Ahojte :)
Dnes som si vybrala dve knihy na leto, ktoré potešia romantické duše. Dlho som rozmýšľala, pretože týchto kníh je naozaj veľa a naozaj veľa dobrých kníh. Ja som si znovu vybrala jednu, ktorú som už čítala a druhú, ktorá ma pred časom zaujala.
Aby som vás informovala, ešte mám na programe YA knihy, fantasy a medzitým historické (ale neviem či staré knihy, alebo knihy s historickým námetom, to ešte sama uvidím).

Denník Bridget Jonesovej
Ach, toto je moja srdcovka. Všetky časti sú nesmierne vtipné a Bidget je skvelá postava a presne tá vyvolená, čo by mala učiť o láske (v úvodzovkách samozrejme). Bridgitine romantické problémy sú vždy skvelou zápletkou a ešte som nestretla nikoho komu by sa kniha nepáčila. Dá sa pri nej oddýchnuť a zabaviť a samozrejme sa do nej zamilovať.
Nikdy netreba podceňovať ženskú silu a odhodlanie.
Včera som sa dozvedela, že sa chystá film a dieťati Bridget Jonesovej, ktorý vyzerá megasuper a už teraz sa na ten film teším. Takže si myslím, že by ste si všetci mali prečítať knihy aby ste potom mohli ísť na film :D Ale nie, som si istá, že väčšine z vás, by sa táto kniha naozaj páčila - ale na druhej strane nesadne každému.
Anotácia: Bridget Jonesová má veľký problém – prekročila tridsiatku a ešte vždy je slobodná. Veľa fajčí, popíja a okolie rada častuje bezočivými poznámkami. Striedavo úspešne bojuje s nadváhou, každý deň si úzkostlivo zapisuje prírastky na váhe, podrobne sa skúma v zrkadle a počíta vrásky – skrátka, trápi sama seba, pretože vo svojom vzhľade vidí príčinu nezdaru v láske. Zo všetkých strán počúva dobre mienené rady, že ak si žena nenájde partnera do tridsiatky, zostane na ocot a postupne prepadne zúfalstvu. Vydaté priateľky zas Bridget ubezpečujú, že vždy je lepšie byť osamelá ako vydatá za večne sexuálne neuspokojeného sukničkára.
Bridgetinej matke leží budúcnosť dcéry na srdci a nenápadne jej dohadzuje právnika Marka Darcyho. Ten na novoročnom večierku upútal pozornosť nemožným pulóvrom a ponožkami s čmeliakmi, ale inak pôsobí ako poriadny suchár a Bridget radšej podľahne zvádzaniu šarmantného šéfa Daniela.
Ako to všetko dopadne?

Predtým, ako som ťa spoznala
V tomto ohľade trošku zaostávam. Napriek tomu, že už pred nejakým časom do kín dorazila filmová verzia príbehu, stále som si knihu neprečítala. Aj keď ma do toho kamarátka núti - a áno, mám ju vo svojom letnom to-read liste. Film sa mi naozaj páčil, ale povedzme mi si pravdu, páčil sa mi len toľko ako sa človeku film takéhoto typu (konca) môže páčiť. Veľa emócií a veľa lásky sa nájde v tejto knihe. Naozaj sa na ňu teším až to nie je možné. Nenazvala by som to ľahkým letným čítaním, ale vyzerá to skvele a počúvam zatiaľ na knihu len samé chváli tak ako na film.
Mám pocit, že už len z filmu som si postavy obľúbila a teším sa, že z nich dostanem viac. Už sa neviem dočkať ...
Anotácia: Lou Clarková vie všeličo. Vie, že jej otec si ťažko hľadá prácu, vie, koľko krokov treba prejsť od autobusovej zastávky k rodičovskému domu. Vie, že sa jej páči práca v bistre, a vie, že možno neľúbi svojho priateľa Patricka, oduševneného športovca. Zato nevie nič o klasickej hudbe, nevie, že príde o miesto, a keby tušila, čo ju čaká, asi by prišla o rozum. Will Traynor vie, že po dopravnej nehode stratil chuť do života. Vie, čím bol kedysi, vie, že všetko sa mu teraz zdá malé a neradostné, a veľmi presne vie, ako s tým skoncovať. Zato nevie, že Lou mu vtrhne do života ako farebná búrka. A ani jeden z nich nevie, že jeden druhého navzájom navždy zmenia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára