nedeľa 20. marca 2016

Stephen Chbosky: Charlieho malé tajomstvá

O knihe: Charlieho malé tajomstvá sú o dospievaní. Charlieho listy sú oveľa intímnejšie ako denník, sú smutné aj veselé, tragické aj komické. Nevieme, kde žije, nevieme, komu píše, vieme však o svete, o ktorom píše. Snaží sa žiť svoj život najlepšie, ako vie, no zároveň uteká pred jeho nástrahami a dostáva sa do sveta prvých rande, rodinných drám a nových priateľov. Sveta sexu, drog a kultovej Rocky Horror Picture Show, sveta, v ktorom je potrebná len úžasná pieseň na úžasnej ceste k nekonečnosti.

Počet strán: 208
Jazyk: Slovenský
Rok vydania: 2016(dotlač)
Vydavateľstvo: SLOVART
Prekladateľ: Michaela Hajduková



Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu SLOVART a knihu si môžete kúpiť TU.

Podľa mňa túto knihu už všetci čítali. To len ja som zasa pozadu. O knihe som vždy počul len samé chvály a tak som si ju chcel prečítať. Lenže stala sa vec že kniha bola vypredaná. Lenže vydavateľstvo sa rozhodlo že spraví dotlač ešte aj s novou obálkou ktorá je 100x lepšia ako tá ktorá bola prvá. Neskutočne ma to potešilo a vedel som že knihu si musím určite prečítať. 


,,Charlie, prijímame len takú lásku, akú si zaslúžime. ,,


V tomto príbehu sa objavuje naša hlavná postava Charlie ktorá celý príbeh rozpráva. Teda skôr píše listy neznámemu.  :) Charlie podla mňa vôbec nebol ako každý iný dospievajúci. Bol to chlapec ktorému zomrel jediný najlepší kamarát a tak trochu zostal sám. Lenže potom sa zoznámil s dvoma osobami. Sam a Patrick. Najviac sa mi páčilo keď sa ich Charlie opýtal že ako dlho spolu chodia a oni že sú súrodenci. To ma neskutočne pobavilo. Charlie sa totiž trošku zakukal do Sam. Charlie bol svojím spôsobom super ale niekedy mi vážne liezol na nervy. 
Sam bola podľa mňa z celého príbehu najlepšia. Veľmi som si ju obľúbil. Ona bola podľa mňa niečo ako dnešný klasický teeneger. Pretože väčšina dnes fajčí a chodí na všetky rôzne párty a pije alkohol. Mal som ju rád pretože sa na nič nehrala a bola proste super. :D
Patrick bol tiež celkom v pohode. Mal niekedy dobré hlášky ale nechápal som ho ako sa mohol dať dokopy s Bradom. To som teda absolútne nechápal. Veď to bol zbabelý podrazák ktorý sa bojí priznať že je gay a preto bude nadávať človeku s ktorým spí že je buzik len aby pred kamarátmi nevyzeral ako debil. No pochopíte to? 


Nato že je kniha taká malá a tenučká mal som s ňou menší problém. Strašne ťažko sa mi čítala a sem tam som sa aj stratil v deji. Ja som za deň prečítal len nejakých 82 strán a to sa mi väčšinou nestáva. Kniha bola podľa mňa dosť náročná na pochopenie a treba byť pri nej veľmi pozorný. 

Príbeh bol veľmi zaujímavý ale nejako som si stále nezvykol na knihy ktoré sú písané v listoch. Ale v tejto knihe to bolo asi najlepšie zvládnuté. Autor veľmi dobre píše a niektoré jeho myšlienky mám v hlave doteraz. Je geniálne ako dokázal autor vystihnúť život dospievajúceho chlapca ktorý je odlišný od ostatných. Charlie sa v príbehu dostáva do života sexu a drog ale aj do rodinných drám ktoré nechýbajú asi v žiadnom príbehu. Dokonca aj toto autor zvládol na jednotku a kniha ma prinútila zamyslieť sa. 

Kniha pre mňa zo začiatku bola menším sklamaním no neskôr som si pomyslel že kniha je dokonalosť na tomto svete. Knihu odporúčam určite všetkým. Či mladým alebo dospelým. Túto knihu by si nemal nechať nikto ujsť. 


Knihu budem hodnotiť pozitívne. Kniha odo mňa dostáva 4,5 hviezdičky z 5. 0,5 strhávam len za slabší začiatok. Ale to som si len potreboval zvyknúť na to že je to písané v listoch. Vedel som o tom ale bolo to pre mňa trošku náročné. :)

Mildo

1 komentár:

  1. Knihu jsem četla v angličtině. A protože jsem milovala i film, tak jsem si zamilovala i knihu. Dost vysvětlovala to, co bylo ve filmu jen okrajově.

    Dívka z venkova

    OdpovedaťOdstrániť