štvrtok 11. februára 2016

Anna Toddová: After - Sľub

Originálny názov: After We Collided
Tessa sa dozvedá krutú pravdu o začiatkoch jej vzťahu s Hardinom. Už neraz sa presvedčila, že chlapec, ktorého miluje, býva krutý, ale také poníženie nečakala ani v najhoršom sne.
Musí sa zmieriť s tým, že Hardin navždy ostane...Hardinom. Že by sa v ňom až tak veľmi mýlila? Rozum aj blízki jej radia, aby dala od Hardina ruky preč, nebola by prvá, ktorú potupil a odkopol. Kvôli Hardinovi odstavila na vedľajšiu koľaj všetko, na čom jej záležalo – školu, kamarátov, mamu, priateľa... ďalšie sklamanie by nezvládla. Mala by sa zachovať rozumne a vykašľať sa naňho, skôr než sa popáli ešte viac.
No ľahko sa povie, ťažšie spraví, najmä pri pomyslení na vášnivé noci strávené v jeho náručí. Elektrizujúce dotyky. Nenásytné bozky. Hardin sa pred ňou kajá, vie, že sa dopustil najhoršej chyby v živote. Dokáže sa však naozaj zmeniť? Tessu čaká jedno z najťažších rozhodnutí.


Každý máme svojich idolov, či už sú to speváci alebo obľúbený autori. A každý sa im chceme čo najviac priblížiť. Preto aj vznikajú mnohé fanfiction. Niektorá si prečíta len málo ľudí, ale niektoré sú dosť dobré na to, aby zaujali širokú verejnosť. Tak nejak sa na svet dostala série After od Anny Toddovej. Fanfiction na One Direction ovládla svet a tvorí ju neuveriteľných 4 častí. 

Ak by mi niekto pred dvomi rokmi povedal, že jedného dňa budem písať na takúto knihu recenziu, jednoducho by som neverila. Nikdy by som nepovedala, že toto je môj šálok kávy. Napriek tomu, ma ale nalákala obálka, ktorá je naozaj krásna. Síce nepraktická (potom ako krásne som ju docapkala) ale naozaj pekná. 

V tomto štádiu by som túto knihu už ani nenazvala fanfiction. Predsa len, v podobe v akej sa vám dnes dostane do rúk (ako hotová kniha) nemá vlastne nič spoločne s 1D. Síce boli prvotnou inšpiráciou, je možno aj dobre, že tým, že sa tam nedá nájsť až tak veľa podobnosti priláka ešte viac ľudí. 

Po prvej časti som sa nemohla dočkať pokračovania. Keď sa mi do rúk konečne dostal sľub. Po katastrofálnom konci jednotky mi ani nič iné neostávalo. 
Sama som nechápala ako môže Anna Toddová písať 4 knihy stále dookola o obyčajnom vzťahu dvoch ľudí. To som ale netušila, že Hardin a Tessa nebudú len taký obyčajný. Každý z nich má svoje problémy, až mi niekedy obaja pripadali ako psychopati. 
Musím povedať, že prvá kniha bol úplne iná. Po dočítaní dvojky mi naozaj pripadá jednotka len o trápnych detských hrách, pri čom dvojka je viac o ich pocitoch a naozajstnej láske. Pokračovanie mi prišlo vážnejšie a malo čosi viac do seba. 
Veľkú úlohu zohráva to, že Anna vie pásať naozaj pútavo a vie vymýšľať zápletky aby vás kniha nenudila. 



Každý si zaslúži byť šťastný. Preto som si niekedy s Tessou aj poplakala. Veľakrát som dúfala, že už konečne urobí nad čím uvažuje, vykašle sa na Hardina a nájde si niekoho lepšieho. Ale ona nie! Veď kam by potom smeroval tento milostný príbeh? Presne tak! Nikam! Zároveň som dúfala, že neodíde. Stále tu bol totiž Hardin, ktorý sám nevedel čo robí a čo chce. Jediné čo vedel je, že chce Tessu. Aj jemu som priala jeho happy ending. Oni dvaja si ho zaslúžia asi najviac!
"Nepáčilo sa mi to. Láska by nemala byť neustálym bojom."
Tessa je jedna z tých postáv, ktorá je predurčená k tomu aby vám liezla na nervy. Či už tým, že je uplakaná, alebo otravná, nerozhodná alebo s nulovou odvahou. Musím však priznať, že to sa v dvojke zlepšilo. Nenechala už po sebe šliapať a konečne sa miestami postavila sama za seba. No však nie vždy, a tie chvíle keď sa tak nestalo boli na nevydržanie. Znovu na druhú stranu, už nie je taký stratená myška ale orientuje sa aj v Hardinovom svete a je celkovo znesiteľnejšia. 
Hardin Scott je už iný kapitola. V Bozku som ho pokladala za badboya, ale tu sa z neho vykľulo aj niečo  viac. Napriek tomu, že je násilnícky a žiarlivý, každá fanúšička na tom nájde niečo romantické.  Nakoniec ho mám oveľa radšej ako Tessu prekvapivo. Tiež som bola nadšená z častí z jeho pohľadu, ktoré dodávali šmrnc. 
"Nedokázal som si predstaviť, že by som mal takto stráviť zvyšok života. Ak ju už nikdy nebudem držať v náručí, ak už nikdy vedľa seba nepocítim teplo jej tela... Musím spraviť niečo, čím jej aj sebe dokážem, že na to mám. Že sa môžem zmeniť. Musím sa zmeniť a prisahám, že sa zmením."
Celú knihu sa oni dvaja striedali medzi hádaním a sexom. Najviac na celej knihe mi vadilo to aké to všetko bolo predvídateľné.  Hneď ako sa pohádali a Tessa mala monológ o tom ako mu nikdy neodpustí sa dalo čakať, že sa dajú do kopy - skôr či neskôr. 

Pri tejto knihe sa vo mne miešajú moje dve stránky a nedokážem sa rozhodnúť, ktorá prevažuje. Konkrétne sa  proti sebe bijú nemôžem-sa-od-tej-knihy-odtrhnúť stránka spolu s veď-je-to-také-neskutočné-klišé stránkou. Počas celého príbehu som sa naozaj nevedela rozhodnúť. Je neskutočne pútavý, ale boli tu momenty, kedy som mala chuť ju odložiť a už sa k nej nevrátiť. 

Aj napriek nedostatkom som však knihu zhltla v priebehu víkendu a nemôžem sa sťažovať. Preto je musím dať 3,5/5. A aký na túto knihu máte názor vy?




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára