štvrtok 3. decembra 2015

Jana Pronská: Čierna vdova


Oficiálna anotácia: Nový román populárnej autorky ponúka podmanivý ľúbostný príbeh zo stredovekého Slovenska. Adriana Mariášiová pochovala už troch manželov, ktorých jej kvôli majetku nanútil otec. Keď sa Štefan Mariáši znovu dostane do ťažkostí, neváha využiť svoju dcéru aj štvrtý raz a vydá ju za Luciána Bubeka. Obaja mladí ľudia majú vlastné plány, a tak odmietajú manželstvo uzavreté v zastúpení. Adriana sa chce utiahnuť do kláštora, Lucián zas chce dokázať rodine, že nemá právo rozhodovať o jeho osude. Postupne však vychádza najavo, že nič nie je také, ako sa zdá na prvý pohľad. Adriana a Lucián sa musia popasovať nielen s intrigami oboch rodín, ale aj s vlastnou minulosťou a citmi, ktoré im nečakane skrížia plány...

Počet strán: 256
Jazyk: Slovenský
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ


Mňa ako chalana táto kniha moc nezaujala. Nikdy by som nedúfal že si prečítam niečo takéto. Historické romány ma vôbec nelákajú ale povedal som si že za skúšku nič nedám. Dopadlo to vcelku v pohode no nejako netúžim po ďalších podobných knihách a už vôbec nie po slovenských autorkách. Knihu si prečítala aj moja mama a jej sa veľmi páčila. Je to kniha skôr pre ženy a pre tých čo majú radi historické romány. 


Ako vždy začnem obálkou. Mne sa obálka tejto knihy moc nepáči hlavne kvôli tomu že je zase na nej postava a to ja nemám rád. V pozadí je pekné prostredie ale to je asi tak všetko. 

Hlavnými postavami sú Adriana Mariášová a Lucián Bubek. Vedľajšie ale celkom dôležité postavy sú Štefan Mariáši (Adrianin otec),a rodičia Luciána Július a Jozefína Bubekoví. Adriana bola tichá milá žena ktorá trpela chamtivosťou svojho otca. Čo sa týka jej povahy tak sa nevedela postaviť svojmu otcovi ktorý ju bez jej súhlasu vydával za mužov. 

Lucián bol taký rebel. Utiekol z domu kvôli rodičom a slúžil vo vojne. Mal s nimi tak trochu komplikovaný vzťah. Jeho som nemal moc v láske. Na začiatku mi neprišiel sympatický. No potom sa to zmenilo. O ďalších postavách vám už nebude písať pretože ani neviem čo by som o nich napísal. 

Dej knihy nebol podľa môjho vkusu. Knihy o rodinných intrigách a zaláskované príbehy ma nebavia ale toto bolo trochu iné ako som čakal. Kniha vôbec nebola až taká zlá ako som si o nej myslel. Miestami to bolo napínavé ale nie zasa tak že by som fakt nevedel čo sa stane. Kniha bola dosť predvídateľná a zo začiatku nudná. Neskôr sa to trošku rozbehlo ale stále to nebolo ono. Na záver by som ale povedal že kniha nieje pre ľudí ako som ja ktorý majú radi knihy nabité fantáziou a nadupanou akciou. Ako som už spomínal. Je to kniha prevažne pre ženy. 


Knihu nebudem hodnotiť zle ale mne tam niečo chýbalo. A to je tá akcia. Možno keby bola hlavná hrdinka upírka tak by ma to bavilo. :D 


Kniha odo mňa dostáva 3/5


Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu SLOVENSKÝ SPISOVATEĽ.

Midlo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára