nedeľa 15. novembra 2015

Cassandra Clare: Mesto padlých anjelov (Nástroje Smrteľníkov #4)

ANOTÁCIA: Valentine je porazený a vojna sa skončila. Clary Frayová sa vracia späť do New Yorku k novému životu. Chce sa stať plnohodnotnou Tieňolovkyňou a zároveň sa učí používať svoju špeciálnu silu. Jej mama je zasnúbená so svojou celoživotnou láskou a Dolnosveťania a Tieňolovci si nažívajú v pokoji. A čo je najdôležitejšie: s Jaceom sú konečne spolu.
Nič však netrvá večne. Niekto vyvražďuje Tieňolovcov, rozdúchava napätie medzi Dolnosveťanmi, a to môže viesť len k ďalšej vojne. Clary nedokáže pomôcť ani jej najlepší priateľ Simon. Jeho mama totiž zistila, že je upír, a vyhodila ho z domu. A aby toho nebolo málo, randí naraz s dvoma krásnymi a nebezpečnými babami.
Clary napokon zisťuje, že nešťastnou náhodou dala do pohybu sled hrozivých udalostí, ktoré môžu zapríčiniť, že stratí všetkých, ktorých miluje.


Zase som nemala čo robiť... tak prečo si nespraviť re-reading?  A čo si prečítam? Nástroje Smrteľníkov!
Za dva dni som knihu zhltla a tak je tu recenzia! :)

Po tom, ako skončil tretí diel, nikto neočakával pokračovanie, ale ono prišlo. Preto by sa dalo povedať, že Mesto padlých anjelov by mohlo tvoriť novú sériu. V tretej časti sa objavili nové postavy - väčšinou diabolské, zistili sme, že Clary a Jace nie sú súrodenci - jasné! lebo to nikto nečakal! a konečne sme porazili Valentina.
Pustila som sa do čítania s očakávaním, lebo som si napriek tomu, že som knihu čítala už dvakrát predtým, nič nepamätala. Samozrejme som dostala veľa fangirling ractions a výbuchov smiechu a tiež zvratov.



Pravdu povediac bolo dosť ťažké sa do toho dostať, lebo sa to prvých 1OO strán neuveriteľne vlieklo. Na začiatku to bolo len také happily ever after. Všetci oslavovali a boli šťastný. Kým sa to rozbehlo, tak som si aj myslela, že sa na to vykašlem. Lukova a Joelynina svaba sa blížila, Alec s magnusom si úžívali voľný čas...
Najviac som sa tešila na Jaceove hlášky. Nakoniec sa mi ale zdalo, že viac hlášok maj Simon - upírik. Nasmiala som sa ale riadne. Najlepšie bolo, keď sa tí dvaja ešte aj dopĺňali.

Ešte pred dvoma rokmi, som od knihy očakávala oveľa menej. Podľa toho, aké boli recenzie a názory, som čakala niečo nudné, alebo úplne zbytočné a od veci. Naopak, mne kniha príde osviežujúca, zábavná, zaujímavá a skvelá.  Cassie vytvorila nového zloducha, ktorý je ešte horšia verzia Valentina - no veď keď pridáte démonskú krv?!

Jace a Clary sa ale vôbec nezmenili, boli takí istí, iba lepší spolu. Na toto som čakala tri knihy, tak už by sa malo niečo pokaziť nie?
Simon bol pre zmenu teraz casanova. Obletovali ho dve čajky a on si nevedel vybrať. Tak začal chodiť z obidvoma... ach Simon. Tiež začínal byť postavou, ktorá nadobúdala hodnotu. Začínal znamenať viac v celom tieňoloveckom svete. Nielen že si ho „ pozvala“  na stretnutie, vodkyňa upírov, o ktorej dovtedy len počul a snažila sa ho presvedčiť, aby jej pomohol zničiť Raphaela , okrem toho mu začali znepríjemňovať život nejaké tvory, ktoré sa ho pokúšali zabiť. Tiež povedal svojej mame, že je upír a nedopadlo to najlepšie. Bolo mi ho riadne ľúto, potom je ešte aj vsugeroval, aby si myslela, že to bol len sen :(
Kyle bol nový člen Simonovej kapely. Tiež sa stal Simonovým spolubývajúcim. Samozrejme, že postava Kyla tu nebola vymyslená len tak pre nič za nič a postupom času sa z neho vykľuje nielen vlkodlak, ale ako to už tak býva, bude v tom omnoho viac...


Dej začal naberať tak na obrátkach až niekde v polovici. Niekto zabíjal Tieňolovcov, aby rozoštval dolnosveťanov. Jac začne mať nočné mory a správať sa divne. Simon sa zahryzne do svojej prvej obete, do dievčaťa, ktoré nebolo až takou šťastnou voľbou. 

Samozrejme, hlavným zlým bodom bola Lilith - matka všetkých démonov. Ja som prvýkrát mierne podozrievala Camille... 
Jace sa nejakým spôsobom aj s Clary ocitne u Lilith. Simon , Isabelle, Maia , Kyle , dokonca aj Alec s Magnusom sa všetci stretú, aby opäť dobro vyhralo nad zlom, ale či to tentokrát tak bude , a aký má Lilith plán, to Vám prezradiť nemôžem (too big spoiler).

Jedna vec je ale istá, až na konci si človek uvedomí, že tento diel je len predpríprava na niečo väčšie. Určite sa máte ešte na čo tešiť, ak ste túto sériu ešte nečítali. Za mňa by to boli 4,5/5. Pol boda strhávam len za nudnejší začiatok.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára