sobota 1. augusta 2015

Kai Meyer - Arkádia: Precitnutie

Oficiálna anotácia: Alcantarovci a Carnevareovci - dve znepriatelené rodiny, dva mafiánske klany bojujúce proti sebe po celé generácie. Rosa Alcantarová prilieta z New Yorku na Sicíliu k svojej talianskej rodine, aby tam začala nový život. V lietadle sa zoznamuje s Alessandrom Carnevarem, ktorý má podobný osud. Jeho chladný pôvab a živočíšnosť Rosu fascinujú a zároveň znepokojujú. Rosa sa učí akceptovať nové pravidlá hry, nemilosrdné zákony sicílskej mafie, ku ktorej jej rodina patrí. Dozvedá sa šokujúcu pravdu nielen o Alessandrovi, ale aj o sebe samej a o ďalších sicílskych klanoch. Neuveriteľné informácie o arkádskych dynastiách, ktoré majú svoj počiatok v starých antických bájach. Prekoná zakázaná láska storočia trvajúcu nenávisť? Prvý diel strhujúcej fantasy trilógie.


  • 344 strán
  • brožovaná väzba
  • slovenský jazyk

Za recenzný výtlačok ďakujeme vydavateľstvu FRAGMENT a knihu si môžete kúpiť TU

Začnem pekne od začiatku, čo znamená, že prvý odstavec bude venovaný tej peknučkej obálke. Moc neobľubujem paperbacky, pretože ich väčšinou rýchlo poškodím, pokrčím alebo tak. Teraz som si musela dávať pozor hlavne kvôli tomu skvelému grafickému spracovaniu. Och... zasa sa mi myseľ pozastavila, keď som túto moju novú lásku uzrela.                                                                                 K skvelej obálke sa pripojil prekvapivo skvelý dej. Táto kniha pre mňa bola dosť veľkou výzvou ak vezmeme do úvahy, že mafiáni, zabíjanie a akčné scény nie sú zrovna moja vec. Napriek tomu, som už po prvých stranách nemohla odtrhnúť oči od života hlavnej hrdinky.



Doterajší život Rosy Alcantarovej bol už aj ak dosť ťažký, ale stále obyčajný. Od mala vedela o mafiánskych stykoch jej rodiny ale nebola na celú Cosu Nostru (celá tá organizácia) pripravená. Obdivovala som, ako autor vedel vyjadriť jej pocity a myšlienky aj keď príbeh rozprával z pohľadu tretej osoby. Akoby aj bol a pri tom nebol postavou z knihy. Nedostala som sa Rose do hlavy až moc a ani nikdy nezostal jej názor nevyjadrený - presne tak akurát.

V posledných dňoch som mala riadne mafiánsku náladu :) Asi to bude tým, že som v knihe v podstate žila a nič iné som nerobila len čítala. Postupne (spolu s Rosou) som čím ďalej tým viac rozumela pravidlám a zákonom mafie. Sama by som si stranu nevedela vybrať lepšie ako ona. Pekne spolu sme postupne odhaľovali komu môžeme a komu naopak nesmieme veriť - tých bolo viac.

Celkom ma prekvapilo miesto deja. Ja, myslím že ako väčšina z vás, nie som zvyknutá na príbeh, čo by sa odohrával inde než v USA, Anglicku alebo ešte v Paríži. Sícília bola pre mňa veľkou príjemnou zmenou. Konečne som sa dostala ďalej než za mrakodrapy v New Yorku. Tiež ma zaujal samotný motív mafie a kniha by sa mi určite páčila aj bez fantasy prvkov (to bolo len plus). Dúfam, že aj Vám bude pripadať toto story z mafiánskeho a talianského prostredia rovnako vzrušujúce ako mne.

Samotná Rosa bola strašne sympatická postava. Obdivovala som jej odvahu aj keď by som ju určite nezaradila medzi typické YA hrdinky. Bola dievča, čo to nemalo ľahké v svojom predošlom živote (za čo si v podstate mohla sama) a nemala to ľahké ani na Sicílii. Ona držala celú knihu po kope. Starala sa o zábavu v podobe jej ironických poznámok a kleptomanských sklonov.
Alessandro Carnevare nebol ani tak bad boy ako by som povedala, že nemal inú možnosť. Niekde v hĺbke podla mňa ani nechcel byť ten zlý kápo / bos. Napriek tomu nemal problém niekoho zastreliť/ roztrhať / zabiť aby zachránil Rosu, čo bolo ták romantické. Tá vražedná verzia Rómea a Júlie čo medzi nimi vznikla sa mi neskutočne páčila - bola napínavejšia a menej hlúpa ako originál od Shakespeara  (#NoHate)  .
Nechýbali ani tí strašní, desiví alebo diabolskí ako napríklad Cesare, ktorý mi prišiel taký podlý až z toho striasalo. Nezaostával ani jeho syn Tano. A nemenší strach naháňal aj bos všetkých bosov Salvatore Pantaleone.
Dej dopĺňali postavy ako Rosina sestra Zoe - ktorú som si obľúbila preto, lebo mi pripadala ako nevinný článok v celej zlej skupine. Tiež sa priskupila Iola, ktorá bola súčasťou veľkej zápletky. Situáciu nakoniec zachránil nenápadný Fundling a zamilovala som sa do Sarcasma (pes).

Aby som sa vyjadrila aj k fantasy prvkom, tak tie boli podla mňa dokonalé, lebo to neboli upíri...tých som prežratá a aj všetkých ostatných podobných vecí. Arkádske dynastie? Ani nechápem ako toto mohlo niekoho napadnúť! Prečo to nenapadlo mňa? Taký úžasný nápad?

Celú knihu hodnotím tak, že bola DOKONALÁ! A chcem pokračovanie! Hňeď teraz! Chcem ďalšiu časť o "zvieracej" mafii a Arkádskych dynastiách " Preto nemôžem dať inak ako 5/5!

5 komentárov:

  1. Kniha se mi taky líbila! :) Rozhodně má zajímavý příběh, který mě dost chytil a četla jsem rychlostí blesku. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Túto knihu som nečítala,ale znie,źe je dobrá ;)

    http://azraelkaslife.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. úplne úžasná a mega originálna :) ako som už pár ( vlastne veľa krát) spomenula v recenzii tak ju vrelo odporúčam :)

      Odstrániť
  3. Moc ma fantasy literatúra nebaví, ale toto by som si možno prečítala :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vážne sa oplatí. Bolo to založené na fantasy ale fantasy prvky na dej až tak nevplývali.

      Odstrániť